menu

Themakamers op het hoofdkantoor van Coolblue

Vergaderen in de ballenbak

Ooit is retailer Coolblue begonnen als ambitieuze vriendenclub. Inmiddels levert de keten in de Benelux consumentenartikelen via ruim 297 gespecialiseerde webshops en via zeven fysieke winkels. Het bedrijf groeit hard en in september 2012 betrok de inmiddels flink uitgedijde vriendengroep een nieuw hoofdkantoor aan het Weena in Rotterdam. Samen met Blomsma Print & Sign werkte Coolblue een aantal bijzondere vergaderruimtes uit, die helemaal passen in de visie van het bedrijf: ‘alles voor een glimlach’. 

Het ene moment loop je een Tetris-level in, het andere moment sta je tussen de touwen en de boomstammen in een apenkooi… De ruimtes zijn totaal verschillend, maar ze hebben één ding gemeen: ze roepen verrassing én een glimlach op. En daarmee hebben ze grote invloed op de werksfeer legt marketeer Thijs de Vlaming van Coolblue uit: “Wij geloven bij Coolblue dat je het beste uit jezelf én uit je klanten haalt, als je kunt verwonderen. Het beste bewijs voor die stelling is het gewoon te doen, zodat mensen het zelf kunnen ervaren.”

En zo kun je op het Coolblue-hoofdkantoor relaties ontvangen in de ballenbak of in een ronddraaiend theekopje en vergaderen in de Tetriskamer. Er zijn inmiddels acht themakamers ingericht en er staan er nog meer in de planning. Coolblue ontwikkelt zelf de concepten en zorgt voor het ontwerp en design. Blomsma Print & Sign heeft de montage van de signing in een deel van de gangen verzorgd én de opvallende visuals in een aantal thema-ruimtes. De Vlaming: “Blomsma had al een kantoorruimte en enkele winkels voor ons gerestyled. Die samenwerking verliep heel goed: wij vragen hoge kwaliteit en flexibiliteit en dat kon Blomsma ons geven. Bovendien waren de mensen van Blomsma erg betrokken en dachten ze goed met ons mee.” 

Doordacht ontwerp
Blomsma heeft voor de interieurs zelfklevend vinyl gebruikt, dat helemaal op maat is gemaakt en is bedrukt met de ontwerpen van Coolblue. Projectleider Peter Trimbos van Blomsma: “Dit was voor ons natuurlijk een heel leuke opdracht. De kamers hebben prachtige, goed doordachte ontwerpen met een strakke vormgeving. Zo lijkt het alsof de blokken op de vloer in de ballenbak-kamer doorlopen op de muur, er zijn bijpassende decoratieve elementen ontwikkeld zoals een grote lolly en ook het meubilair is helemaal geïntegreerd in het ontwerp.” Blomsma is al in een vroeg stadium bij het project betrokken en dat werkt prettig vindt Trimbos: “Wij nemen de maten van de ruimtes die gedecoreerd moeten worden. Coolblue vult vervolgens het ontwerp in en wij controleren daarna het ontwerp op de juiste maten en specificaties.“ 

Verwonderen betekent bij Coolblue: verwachtingen overtreffen. Iets anders doen dan een ander. De Vlaming: “We willen een emotie oproepen, de klik maken met klanten, collega’s, relaties.” Het moge duidelijk zijn: vergaderen in een ‘ballenbak’ of apenkooi roept emotie op: “Er gaat geen dag voorbij zonder rondleiding door ons pand. Iedereen die bij ons langskomt, is verrast en gaat als vanzelf glimlachen,” aldus De Vlaming. 

Overige gerealiseerde projecten