menu

Happy Walls

Advies, Ontwerp, Fotografie, Productie, Montage & Onderhoud

Nieuw

Gepubliceerd op 28/10/2014

Je herkent het waarschijnlijk wel. Je hebt iets nieuws gekocht. Goed overdacht en met zorg uitgekozen. Een nieuwe jas, schoenen, een nieuw meubelstuk. Of een auto, een fotocamera, een nieuwe woning zelfs. Als dat goed past, weloverwogen gekozen, dan kun je daar heel blij van worden, het doet wat met je. Jouw keuze voor iets nieuws kan er voor zorgen dat je je zo prettig voelt, dat je wint aan zelfvertrouwen waardoor je beter functioneert.

Je beter voelen, productiever zijn, doe je ook in een goede, passende werkomgeving. Dan gaat het natuurlijk om het gebouw, om de faciliteiten en het klimaat in de werkruimte. Het design van de werkomgeving heeft invloed op de productiviteit. Design matters, zegt Gensler in dikke letters met een uitroepteken in de inleiding van het meest recente rapport onder 2.035 werknemers in de V.S. Ook Liliane Polderman schreef er niet lang geleden over voor Management Team. De werkomgeving moet verschillende mogelijkheden bieden, er moet een balans zijn tussen ruimtes voor samenwerking en voor concentratie. Een goed design zorgt ook voor ‘branding and bonding’, het communiceren van een heldere en tegelijkertijd onderscheidende boodschap. Visuele communicatie met behulp van kleur, visuals, teksten. Een goed voorbeeld geeft Coolblue in hun hoofdkantoor in Rotterdam. Consequent, met oog voor detail. Om te verwonderen. Een nieuwe visie op de werkomgeving.

Nieuw is ook mijn website. Je vindt daar meer informatie, en hopelijk ook inspiratie, over de mogelijkheden van visuele communicatie in het interieur. Ik ben er in ieder geval blij mee, krijg er een goed gevoel van.

Terug naar nieuwsoverzicht